Sildade reguleerimine on ratta kaldenurga reguleerimine. Vale kaldenurga korral auto juhitavus nõrgeneb, rehvid kuluvad jne.
Rattakalle on püsttasapinna ja ratta tasapinna vaheline nurk. Kontakt teega toimub kas ratta väliskülje või sisekülje poolt. Kokkujooks on nurk samal teljel asuvate rataste vahel. Rooli tavalises asendis peaksid need olema paralleelsed. Vastasel juhul on vajalik nende korrigeerimine. Valesti reguleeritud sildasid ei ole võimalik diagnoosida palja silmaga, kuna nurka mõõdetakse kraadide murdosades.
Valesti reguleeritud sildade tunnused. Kontrollitakse sillastendil
Valesti reguleeritud sildasid pole võimalik tuvastada eriseadmeid kasutamata, ent on rida tunnuseid, mis annavad märku võimalikust vea esinemisest:
- Ebaühtlane ja kiire rehvikulu
- Auto vähenenud juhitavus pöördel
- Auto kipub pidevalt kursist kõrvale kalduma
- Rooli ja vedrustuse suurenenud koormus.
Mille poolest 3D sildade reguleerimine erineb tavareguleerimisest?
Peamine erinevus seisneb tehnilistes uuendustes. Reguleerimine toimub 3D sillastendil. Spetsiaalsed kaamerad loovad rataste liikumise kolmemõõtmelise projektsiooni ja see fikseeritakse. Saadud andmeid töötleb arvuti ja tulemusi kajastatakse ekraanil. Tulemuste järgi toimub rikete tuvastamine ja puuduste korrigeerimine. Seejärel toimub järelkontroll. Protsess võtab veidi aega, aga reguleerimine on väga täpne, kuna kõik mõõtmised ja muudatused tehakse arvutis töödeldud andmete põhjal. Mõõtmist palja silmaga ei toimu.