Pidurisüsteemi, klotside ja ketaste elemendid on ühed kõige koormatumad ning intensiivselt kasutatavamad auto elemendid. Seetõttu sõltub nende asendamiste tihedus sõiduki kasutustingimustest ning Teie sõidustiilist. Nii et, agressiivse sõidustiili armastajad ja ekstreemsetes oludes sõitjad, peavad tegema vahetuse juba pärast 5-7 tuhandet läbisõidetud kilomeetrit. Samas kui rahuliku sõidustiiliga linnaelanik võib sõita ühtede piduriklotsidega ka enam kui 25 000 kilomeetrit.
Kulumise ja piduriprobleemide märgid.
Kõigepealt teeme selgeks piduriklotside liigselt kiire kulumise põhjused. Nende hulka kuuluvad nõrgestatud vedrud, piduriketta talitlushäired, uute klotside sissesõitmine. Samuti, probleemid teljemehhanismides, piduriketastes ja silindrites võivad põhjustada piduriklotside ebaühtlase kulumise. Järelikult, ka auto kõrvalekaldumise pidurdamisel.
Märgid, mille abil saab juht kindlaks määrata pidurisüsteemi talitlushäired.
- Pidurdusmaa pikenemine;
- Auto kõrvalekaldumine järsu pidurduse korral;
- Müra või koliseva heli ilmumine pidurdamisel;
- Vilin peatumisel;
- Nõrk või liiga tugev reageering piduripedaalile vajutades;
- Metalse tolmu ilmumine ratastele;
- Pidurisadula detailide liigne kulumine.
Kiire ja tõhus pidurdamine – see on Teie turvalise sõidu võti. Seetõttu tuleb ülalnimetatud sümptomite ilmnemisel, koheselt pöörduda meie autoteenindusse Lasnamäel.
Pidurite remont
Autode puhul kasutatakse kolme liiki pidureid:
- Töötav;
- Tagavara;
- Seisupidur (käsipidur).