Hammasrihm (või kett, olenevalt komplekteerimisest) on mootori olulisimaid ühenduselemente. See ühendab sisepõlemismootori kahte peamist detaili: nukk- ja väntvõlli. Vastutab gaasijaotussüsteemi töö eest. Gaasijaotusmehhanismi korrektsest tööst oleneb kütuse õigeaegne jõudmine mootorisse ja heitgaaside väljalaskmine.
Bensiinimootorites soovitavad tootjad hammasrihma vahetada mitte harvemini kui iga 60 tuhande kilomeetri järel. Diiselmootorites 90 tuhande kilomeetri järel või kord 4-5 aasta tagant. Mootori kett teenib teid siis kauem. Seda tuleb tingimata vahetada iga 100 tuhande kilomeetri järel. Gaasijaotusmehhanismi mitteõigeaegse tehnohoolduse tagajärjeks võib olla detaili rike. Sellega kaasnevad omakorda pahatihti mootorisüsteemi tõsised kahjustused ja planeerimata kapitaalremont.
Millal tuleb hammasrihma ja ketti vahetada:
- Iga 60-100 tuhande km järel;
- Mootori ebastabiilne töö;
- Iseloomulik vile või kloppimine mootoris;
- Nukk-ja väntvõlli sünkroniseerimise vead;
- Süüte vahelejätmine.
Miks tasub hammasrihma ja ketti vahetada meie autoteeninduses Lasnamäel
Hammasrihma ja keti vahetamisel on äärmiselt tähtis asjatundlikkus ja professionaalsus. Sellel protseduuril on palju spetsiifilisi iseärasusi. Kui nendega ei arvestata, võib tagajärjeks olla tõsine mootoririke. Vahetamise käigus: